Čitanje ne poznaje granice

PROJEKT ZA PROMOCIJU ČITANJA

Ukratko o projektu

Slika i tekst preuzeti su sa službene stranice projekta Čitanje ne poznaje granice.

Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja,  projekt je za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te razvoja različitih vrsta pismenosti.  Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) suradnjom  OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ bratov Polančičev Maribor.

Svrha projekta

Osnovna svrha  projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog  poticanjem  čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi  čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku  svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim  izvorima.  Promicati hrvatski identitet.

Ciljevi projekta

  • promicanje i poticanje čitanja naglas
    unaprjeđivanje  čitalačkih sposobnosti i vještina
  • razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju  čitanja naglas
  • razvoj različitih vrsta pismenosti
    promocija hrvatske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i  kulture
  • upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika,  povijesti i kulture
  • bogaćenje vokabulara  i razvoj kritičkog mišljenja
  • kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • ovladavanje metodama istraživačkog rada
  • unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
  • promocija europskog identiteta

Što radimo?

ČITAMO

U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora,  a u slovenskim  hrvatskih autora. 
Književna se djela čitaju i povezuju s nastavnim sadržajima kroz međupredmetne teme, na satovima razrednih odjela, izvannastavnih aktivnosti, dodatne nastave predmeta i sl.

ISTRAŽUJEMO

​Projekt pored čitanja, obrade književnog djela sadrži i poučavanje i učenje metoda istraživačkog rada. Učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati, putem mreže međusobno se na početku školske godine upoznaju te dogovore kada i gdje će organizirati završnicu. 

DRUŽIMO SE

Na završnom susretu  jedni drugima predstave svoj kraj i  školu, prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove. Škola domaćin organizira turističko razgledavanje mjesta kako bi učenici upotpunili svoja stečena znanja. Završni susret organizira se uživo i/ili online.

Kako to radimo

u Centru za odgoj i obrazovanje djece i mladeži
2024./2025. šk.g.

2024./2025. šk.g.

I ove je školske godine Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac nastavio tradiciju sudjelovanja u projektu ''Čitanje ne poznaje granice – Branje ne pozna meja'', a u sada višegodišnjem partnerstvu s OŠ Milke Šobar – Nataše iz Črnomlja, Slovenija. Ovako...

Pročitajte više
Čitali smo 2015.g.

Čitali smo 2015.g.

"Zastidio se majke", Ivan Cankar Čitanjem pripovijetke "Zastidio se majke" namijenjen učenicima srednje strukovne škole pobudili smo motivaciju i znatiželju za čitanjem književnih djela slovenskih autora. Ovo je samo jedno od niza druženja koje smo započeli u našoj...

Pročitajte više
Skip to content